Η εξέλιξη και η ιστορία των eSports

Τα eSports, τότε και..σήμερα!

0

Τα τουρνουά των eSports ήταν και είναι ένα από τα πιο δημοφιλή θεάματα για τους gamers ανά την υφήλιο. Η ιδέα του επαγγελματικού gaming υπήρξε ένα αμφιλεγόμενο θέμα από την αρχή της ύπαρξης των βιντεοπαιχνιδιών. Από τον πρώτο καταγεγραμμένο διαγωνισμό video games το 1972, η δημοτικότητα των eSports έχει αυξηθεί με ταχύτατους ρυθμούς και πλέον τα έπαθλα για τους νικητές είναι τεράστια και συχνά αγγίζουν υπέρογκα χρηματικά ποσά. Πως φτάσαμε όμως ως εδώ; Ας δούμε την ιστορία των eSports από την αρχή.

Started from the bottom…

Ο πρώτος καταγεγραμμένος διαγωνισμός βιντεοπαιχνιδιών βρίσκεται πίσω στο 1972 με έδρα το πανεπιστήμιο του Stamford στο οποίο οι διαγωνιζόμενοι -μαθητές- διεκδικούν μια ετήσια συνδρομή στο περιοδικό των Rolling Stones μέσω του βιντεοπαιχνιδιού Spacewar.

Οχτώ χρόνια αργότερα και το 1980 ο πρώτος μεγάλης κλίμακας διαγωνισμός βιντεοπαιχνιδιών πραγματοποιήθηκε από την Atari με τίτλο «The Space Invaders Championship». Το πρωτάθλημα, κατάφερε να συγκεντρώσει περί τους 10.000 συμμετέχοντες στις ΗΠΑ κατακτώντας δίκαια τον τίτλο για το μέχρι τότε μεγαλύτερο gaming διαγωνισμό. Έκτοτε τα πρωταθλήματα καθώς και οι διαγωνιζόμενοι gamers άρχισαν να γίνονται ιδιαίτερα δημοφιλής σε διάσημα περιοδικά ενώ λίγο αργότερα τα υψηλότερα scores άρχισαν να καταγράφονται και στο βιβλίο Guinness World Records.

Ωστόσο μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’90 λίγα παιχνίδια πρόσφεραν την δυνατότητα του online multiplayer πόσο μάλλον στο επίπεδο που το γνωρίζουμε σήμερα. Τα ’90s μαζί τους έφεραν και την εξέλιξη του διαδικτύου γεγονός που ωφέλησε μεταξύ των άλλων και το gaming. Πλέον τα PC άρχισαν να γίνονται ιδιαίτερα δημοφιλή ανάμεσα στους gamers με το online gaming να εξελίσσεται συνεχώς και να προσφέρει όλο και περισσότερες δυνατότητες για τα παιχνίδια. Πλέον διοργανώνονται μεγάλα πρωταθλήματα eSports με την συμμετοχή μεγάλων εταιρειών του χώρου όπως η Nintendo. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το πρωτάθλημα Red Annihilation του 1997 το οποίο θεωρείται από πολλούς ως η πρώτη εκδήλωση eSports, με έπαθλο μια Ferrari. Την ίδια δεκαετία καθιερώθηκε και το  Nintendo World Championships, το Cyberathlete Professional League κ.α. Ήταν τότε που τηλεοπτικές εκπομπές ξεκίνησαν να καλύπτουν eSports γεγονότα με shows όπως το GamesMaster και Bad Influence.

Μπαίνοντας στον 21ο αιώνα όλο και περισσότερα gaming πρωταθλήματα αρχίζουν να καθιερώνονται μεταξύ των οποίων τα World Cyber Games (2000), Major League Gaming (2002) και Electronic Sports World Cup (2003). Τα πρωταθλήματα συγκεντρώνουν όλο και περισσότερους οπαδούς και ταυτόχρονα τα έπαθλα μεγαλώνουν. To 2010 τα ενεργά πρωταθλήματα θα έχουν φτάσει τα 260 και προστίθενται ολοένα και περισσότερα.

Now we’re here

Σήμερα, συνολικά μετράμε πάνω από 4000 eSports events γεγονός που δηλώνει ότι τα eSports ήρθαν για να μείνουν. Τα έπαθλα για τους νικητές φτάνουν συχνά μεγάλα χρηματικά ποσά σε μεγάλες διοργανώσεις. Τα μεγαλύτερα ονόματα στο χώρο είναι τα πρωταθλήματα The International το οποίο διοργανώνει η Valve για τη Dota 2, League of Legends Worlds, ESL Pro League. Όσο για τα έπαθλα, το 2017 στο The International η Valve δαπάνησε συνολικά 24,7 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η νικήτρια ομάδα γύρισε σπίτι με 10,8 εκ. δολάρια. Στο 2016 League of Legends World Championship το συνολικό ποσό βρισκόταν στα 5 εκ. δολάρια και η ομάδα στην πρώτη θέση έγινε πλουσιότερη κατά 2 εκ. δολάρια.

Το μέλλον φαίνεται λαμπρό για τα eSports, αξίζει να σημειώσουμε ότι γίνονται συζητήσεις για την εισαγωγή των eSports στους ολυμπιακούς αγώνες. Συγκεκριμένα τον επόμενο μήνα, στις 21 Ιουλίου η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή και η Παγκόσμια Ένωση Διεθνών Αθλητικών Ομοσπονδιών, ανακοίνωσαν την δημιουργία ενός «ESPORTS FORUM» με σκοπό να συζητήσουν για το εάν τα eSports έχουν και αυτά μια θέση στους ολυμπιακούς. Ποιος ξέρει…ίσως το 2022 να δούμε τη Dota και το LoL να έχουν την δική του θέση ανάμεσα στα ολυμπιακά αθλήματα.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ